Ferrocarrils
En aquest apartat hi trobareu totes les nostres propostes respecte la xarxa de ferrocarrils. Proposem i reivindiquem diferents projectes ferroviaris amb l’objectiu d’estructurar el Vallès amb una xarxa que combini la rapidesa i el creixement en nombre d’estacions. Treballem per descarbonitzar el transport de mercaderies i per un Transport Públic de qualitat competitiu respecte el vehicle privat.
Articles
Manel Larrosa: “Catalunya està quedant aïllada”
A l’estat espanyol conviuen tres xarxes d’ample ferroviari, cosa que suposa un obstacle de relació amb Europa. Unificar-ho suposaria passar “de dues mitges xarxes a una xarxa robusta i...
La metròpoli ferroviària de 7 milions: 10 nodes d’innovació a una hora de Barcelona
L'actualització del sistema de Mitjana Distància a Catalunya, dissenyant noves estacions sobre la línia d'AV, construiria la metròpoli de set milions a una hora de Barcelona. No es tracta de...
La derrota ferroviària de Catalunya
Els serveis ferroviaris es classifiquen en Mitjana Distància (MD) i Llarga Distància (LlD), a part de Rodalies (i Metro). Els de Mitjana, com les Rodalies, poden ser objecte de subvenció pública,...
Propostes
Catalunya inter-operable | L’oportunitat del canvi a ample ferroviari estàndard
En el cicle Vectors de Futur, hem presentat el projecte "Catalunya Inter-operable", una proposta estratègica per al futur de la infraestructura ferroviària catalana. Aquesta iniciativa neix com a...
TransVallès; Propostes per a una mobilitat més sostenible
Proposta de mobilitat elaborada per Via Vallès (entitat adherida a femVallès) i Promoció del Transport Públic (PTP). Febrer de 2019. Pots descarregar-te aquí el document. Objectiu: augmentar l’ús...
Serveis semidirectes als FGC Vallès
Proposta de serveis semidirectes entre Plaça Catalunya i el Vallès amb Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya. Treball elaborat per l'Associació Via Vallès el 2014. Hipòtesis de partida 30...
Estudis
Vallès Oriental: model territorial i noves xarxes d’infraestructura
Recuperem la ponència de Manel Larrosa al Anuari del Centre d'Estudis de Granollers de 2004. Fotografia: Quim Vallès. Resum El sistema de les xarxes d’infraestructures només es pot traçar...
Informe entorn la idoneïtat de l’Estació de FGC Rubí – La Llana
Estudi elaborat per l'Assocaició femVallès amb el suport de l'Ajuntament de Rubí. Desembre 2022. DESCARREGA AQUÍ L'INFORME Índex de continguts 1) Introducció 2) Rubí i la línia R8 de...
Una anàlisi estructural del metro de Barcelona
Anàlisi elaborat per Via Vallès el maig de 2017. Hi ha components estructurals que permeten explicar la xarxa de metro en temes de sistema. Aquesta comprensió es deguda per a avaluar-la i, sobretot,...
Notes de premsa
femVallès projecta un tren regional que connecti Catalunya de nord a sud
femVallès projecta una línia de tren regional que donaria servei a 3,5 milions de catalans. Els vallesans plantegen augmentar el nombre de vies del corredor mediterrani i fer arribar el ferrocarril...
femVallès proposa un tercer túnel de Rodalies pel litoral de Barcelona
Aquest nou túnel de només 2,5 kilòmetres connectaria les línies de Rodalies del Maresme (R1) i el Baix Llobregat (R2), trencant així els dos culs-de-sac de les estacions de França i el Morrot....
Davant les properes afectacions per les obres a Rodalies, PTP i femVallès insten a la Generalitat i al Ministeri a acordar la construcció dels intercanviadors de St. Cugat
El soterrament de les vies del tren a St. Feliu de Llobregat i Montcada i Reixac és una de les principals actuacions en termes d’inversió econòmica pel Ministeri de Transports que es preveuen En...